Monday, March 28, 2011

pertemuan dgn mu...

morning kwn2...
yap..morning sbb pagi ni rasa sgt teruja nak tulis blog ni....
arini genap 3 thn usia perkahwinan sy dengan en shah rizal...
selama 3 thn berkahwin ngan en shah tade masalah besar yg kami hadapi...kecik2 tu bese la kan...
ok entry kali ni nak cite camne sy kenal en shah memandangkan arini anniversary kami...so mari mengingati sejarah lama..hikhikhik

semuanya bermula pada bln 2 thn 2005...
tahun pertama sy mula bekerja. memula bekerja biasa la kan segalanya baru...p keje pun nek bas...
dulu sblm start keje ni keje aku cuma nolong mak aku ngan cateringnnya n kedai makannya...so x la terikat ngan waktu2 yg spesifik ni...kut suka aku nak keje time bila....
so bila dah keje ngan company org kena la disiplin....p keje slalu nek bas...kul 7.30 dh tercongok kat bus stop nu ha....tatau plak upa2nya tiap kali tunggu bas ade mamat duk intai2 jeling2 tiap kali tunggu bas nu ha...

klaka plak bila kali pertama mamat ni tego masa nak melintas jalan...n time tu plak benany dh lmbt nak p keje...aku yg x penah nak bg no tipon aku kt org suka2 ble plak bg no tipon kat mamat ni bila dia tego aku...yg bestnya dia mengaku kwn lama aku...yg aku plak ble caye dia kwn lama aku masa sesama dlm kadet dulu...nak2 time tu bas dtg...menggelabah nak cr duit nek bas nak layan mamat ni...so just pass no tipon trus nek bas x ckp banyak pun ngan dia...

lps kejadian tu mmg x amik port sgt la sbb lupa dah kot...tetiba ade la lps 2 ari mamat ni call ckp nama dia "man" hahahaha...sungguh x ble bla...bila 2-3 kali call mula kwn dlm tipon...masa tu kunun nak anggap kwn biasa2 je memandangkan br lps putus la katanya...(ceh!!) tp bila dh selalu call..dia ajak keluar...bila dh banyak kali keluar br dia ckp benanya nama dia bukan man n dia bukan kwn lama aku...masalah aku plak apsal aku ble x cam kwn aku ke tak...aishhh!!! sangat pelik kan...tu namanya jodoh ye tak...n guest what!!! br 1 bln kenal dia dh ajak jumpa mak dia...lama2 kami rapat...n declare as a couple....

lepas 8 bulan kenal dia after raya he decide tuk bertunang...dia ajak bertunang n aku tetiba mcm kejang bila dia ajak bertunang sbb br kwn 8 bln lbh kot....amik masa gak dlm seminggu nk bg keputusan...n aku nampak keikhlasan dia...aku terima...n pd tanggal 29-01-2006 kami selamat ditunangkan...aku bertunang 2 thn...dlm ms bertunang tu mcm2 jd...tp jodoh kami kuat...akhirnya tanggal 29-03-2008 aku sah dinikahkan dgn mamat tersebut....mamat tu sape lagi...en shah la...heheheheeh. klaka kan...dr pertemuan di tepi jalan sampai la skang...mmg dia tercipta utk ku....

masa hari bahgia tu aku masih ingat mcm mana dia sedih sbb mak dia dh takde...2 bln kami nak disatukan mak dia pergi tuk selama-lamanya....mak dia cuma sempat tgk bunga telor yg kami belikan tuk dia...n paling terharu...langsir yg arwah mak jahit tuk hari bahgia kami tu sempat disiapkan oleh kakak iparku dan digantung masa kami bersanding tanda ingatan kami pada arwah...mak x sempat tgk anak ksayangan dia bersanding...apa2 pun mak tetap dlm ingatan kami...

untuk abg!!!
mama sayang abg sampai mama mati...
ikatan suci ini akan mama jaga rapi...
trima kasih kerna membahagiakan mama n anak..
trima kasih kerana menjadi papa yg b'tgg jwb...
trima kasih kerana tahan ngan kerenah mama dan anak...
percaya lah susah senang kita akan bersama2....

i luv u till d end of my life!!!!

-saya terlalu mencintai anda SHAH RIZAL BIN MHD NOR-

2 comments:

  1. salam perkenalan ^__^
    suka baca entry ni...dan anak awak sungguh comel...

    ReplyDelete
  2. hehehe...cik izan segan plak ade org komen post ni...anwy salam perkenalan....

    ReplyDelete