Monday, March 14, 2011

slamat ari lahir !!

12/3 lps ari lahir en shah...awal bln 3 aku dh spend duit nak bg en shah adiah...walaupun gaji x banyak tp ble la belikan sesuatu utk en shah...setiap ari ingat ni jgn sampai terlepas tarikh tu...setiap ari gak la aku memikir ape yg aku nk kasi kat en shah...

tiba-tiba....idea!!!

aku tgk kt rak kasut ade sepasang kasut en shah yg dh pakai berkurun lamanya...en shah ni sgt penjimat...selagi dia ble pakai dia pakai la brg tu sampai rosak...(pssttt...mcm mesin basuh kat umah...dh banyak kali rosak, siap ade letrik bagai...tp dia usahakan gak kasi betul...sampai la ni sy blm bole dpt mesin basuh br..huhuhuhuhuh..tu la sape suh kawin ngan technician..hahahahah..en shah jgn mare ye) ok2 smbg...aku duk la belek2 kasut tu ...sambil2 pikir ok la nak bg en shah kasut br la...cr2 saiz kasut tu tade...ait mana ilang...so aku ngan bijaknya mengukur la tapak kasut tu guna jengkal je..hahahahaha...sengal her...kwn2 sila jgn ikut ye...

okeh nak diyakinkan betul ke jangkaan aku pd saiz kasut en shah aku pura2 la buat diolag ms dlm perjlanan balik dr umah mertua aku "papa, kasut papa tu saiz ape? nape kasut keje besar gila?"..cecececec..ayat x ble blah..dgn harapan en shah akan jawab straight to d point la kan...hehehe...upanya en shah jwb meleret da..."mama tu kan kasut jalan satu tu kan boot keje mmg la len2...boot lbh besar lg pun boot keje mmg design mcm tu" ...aiseh en shah ni....x juga kua dr mulut dia tu saiz kaki dia yg gedabak tu..(apeda aku binik yg tatau saiz kasut laki sendiri hahahaahah)

"ye la mama tau la...tp saiz dia sama ke...?" aku cuba lagi...
"mana ade, lain la...kasut jalan tu saiz 7 yg kasut boot tu bape tah?
yes..yes...akhirnya dia ckp..hahahahah...sengal tul aku...so pastu esoknya aku x lengah2 la...sanggup tu x mkn tgh hari semata2 nak beli kasut en shah dengan budget aku yg ala2 ni..hhahahahah....
"dik nak yg ni...saiz 7" aku kata...
"alamak kak saiz kasut ni 8 ngan 10 je tinggal" ...."ok la" aku jwb ...tunggu la.....cari punya cari dia ckp yg stok abis tinggal display...aku kata tape la then dia ckp "sorry la kak display punya dh x cantik ade belang2 kuning plak" aiseh!!! hampeh tul...dh minat yg tu tade plak...tape la cr len....

sambil belek2 suma kasut yg berkenan n dlm list budget aku akhirnya dpt " dik nak yg ni la saiz 7 ade tk?" "kak kasut ni suma saiz 8 ke atas"...ye la yela...aku pun ckp "bole la saiz 8 pun"...akhirnya berjaya membawa pulang sebuah kasut utk en shah...blk suh pza bungkuskan tuk aku..suh dia simpan sampai ari nya....

kebetulan ari sabtu ari lahir en shah dia bercuti...yaahhhhooo!!!!...aku bgn pepagi nk kemas umah sbb mlm td dia dh ckp sok nak jalan2...so..bek kemas awal2...dia lum bangun aku dh letak kotak adiah tu kat sebelah dia...then aku kemas umah cam bese....tetiba aku dgr dr lua bilik dia ngan anaknya bangun then tgh koyak2 kotak adiah tu...siap ckp kat anaknya.."ni musti mama kasi surprise kt papa ni.."..heheheeheh...saje je aku buat dono...tetiba dgr nia nyanyi "bday papa,,bday papa..." itu je la yg nia pandai sebut..heheheh...x kisah janji dia tau...

dh siap2 kitorg trus kua jalan mkn karaoke sampai ptg....rasa puas sbb ble belikan sesuatu yg en shah ble ingat sape pemberinya...rasa sgt puas bila org yg kita syg seronokn rasa sangat puas bila dia x henti sayangkan kita kan...apa2 pun entry ini utk kesayangan sy itu,

papa, slamat ari lahir
slamat panjang usia...
semoga murah rezeki..
semoga diberkati hidupmu....
ketahuilah mama n nia sentiasa ada dgn papa
kami sentiasa sayangkan papa hingga akhir hayat kami...

lot of luv 4 u
-mama n nia-

No comments:

Post a Comment